piątek, 13 grudnia 2013

Jaki jest?


W grze mamy 248 dwustronnych kart (496 haseł). Grając w kilka osób, jedna odgaduje, a pozostali opisują hasło, mówiąc: Jaki jest jego...
Np. CZAS WOLNY. 
Możemy wtedy o nim powiedzieć następująco:
-mój bywa rzadko
-mój jest tylko w weekend
-ja w czasie swojego czytam książki
Jeżeli gracz odgadnie po 3 podpowiedziach, to zapisujemy na jego konto 3 punkty. Im więcej podpowiedzi musiał usłyszeć, tym więcej punktów otrzymuje. Jednak nie wygrywa tu gracz, który ma ich najwięcej. Zwycięzcą jest osoba z najmniejszą ilością punktów, co oznacza, że nie potrzebował zbyt wielu podpowiedzi, aby odgadnąć hasło. 

Hasła podzielone są na 2 kolory:
-pomarańczowy (dla każdego)
-fioletowy (zawiera hasła, które np. dzieciom sprawiałyby trudność, bo mogą dotyczyć rzeczy, które ich nie dotyczą).


Do gry dołączone są 2 tabliczki i mazaki, dzięki którym możemy zapisywać, to co usłyszeliśmy o danym haśle, a także okienko na karty.
"Jaki jest?" trochę przypomina mi "Tabu". W obu grach mamy hasła, które w niezbyt oczywisty sposób musimy opisać. Pomimo, że "Tabu" cieszyło się u mnie większym powodzeniem, to grę i tak polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze